BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
Ketahuilah bahawa kehidupan dunia ini hanya sementara dan akhirat jualah kehidupan yang kekal abadi...

KALIMAH CINTA ILLAHI


Wednesday, July 7, 2010

DI MANA AKU...?

Bismillahirrahmanirrahim...
Ana ingin kongsikan stu video yang mungkin anda pernah tengok dan mungkin ada yang tak pernah tengok lagi....
Lihatlah dengan mata hatimu...



Mungkin kite sendiri boleh evaluated kn drpd ape yg kte da tgok 2...
Pertama-tamanya ana ingin mengingatkan diri ana dan juga anda,INSYALLAH...
Bagaimana Umat ISLAM pada zaman ni...
Tidak guna kalo kte hanya pandai bercakap,mengutuk atau menghina mereka sedangkan kite tidak pernah mendekati mereka dan membimbing mereka kepada ISLAM...
Kasihanilah mereka kerana mereka tidak faham apa itu ISLAM dan kitalah yang perlu membimbing mereka mengenal ALLAH...

"Aku bukan budak sekolah agama"
"Aku bukanya budak tudung labuh"
"Aku bukanye budak Fakulti Pengajian Islam"
"Aku bukanya Ustaz"
"Aku bukanya Ustazah"
"Rase cm xlayak je aku ni nk tegur mereka"
"Nasib baiklah dia tu bukan adik2 aku"
"Lantaklah dorang tu,memalukan orang Islam betul"

Ini adlah contoh2 alasan yang kte selalu bagi...
Apa yang ana nk tekankan "Nothings is perfect in this world"
Sebab kesempurnaan itu hanyalah milik ALLAH...
Ingatlah bahawa kita Umat Islam adalah KHALIFAH di muka bumi ini...
Dan tugas KHALIFAH itu ialah memimpin...
Dan sebelum kte ingin memimpin orang lain,pimpinlah diri kita dahulu...
Penuhkan ilmu di dada dan mantapkan IMAN...
Kerana kita nk menyelamatkan Umat Islam...
KITA ADALAH PENYELAMAT UMAT ISLAM

Akhirul kalam dari ana...
Post ini adlah untuk mengingatkan diri ana yang pertama-tamanya...
asif jiddan jika terdapat sebarang kata2 yang mengguris hati atau perasaan..

0 comments: